Köp

Avtal om köp ingås när du har slutfört en beställning och vi har skickat en orderbekräftelse till dig per e-post. För att få beställa av oss måste du vara myndig alternativt ha målsmans tillstånd.

Vid uppenbara felaktigheter (t ex fel pris, tryckfel m m) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager eller vid tekniska fel.

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms.I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Vi reserverar oss för eventuella momshöjningar eller andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller banköverföring. Allt är lika säkert. Fullständiga villkor för Klarna Checkout kan läsas här.

Swish

Med Swish betalar du enkelt och snabbt med din mobiltelefon. Ladda ned Swish-appen och följ instruktionerna i kassan när du ska betala. Läs mer om Swish på www.getswish.se om du ej använt det tidigare.

Ångerrätt

Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel. Vi tillämpar öppet köp i 14 dagar. Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick,  detta gäller även för förpackningar.  Du som kund står själv för returfrakten, vid ett byte så står vi för frakten tillbaka till er. Har du frågor om din vara  eller ditt köp, ring eller mejla oss så hjälper vi dig mer än gärna.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Reklamation

Vi garanterar att de varor du får är felfria vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss och beskriv detaljerat vad felet är.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Kontaktuppgifter vid reklamation:
Viridi Eco AB
Vårbrisvägen 16
582 74 Linköping

E-post: info@viridieco.se
Telefon: 013-600 02

Leverans

Normal leveranstid inom Sverige är 2–5 arbetsdagar efter det att vi mottagit din beställning för varor som finns i lager. Vi har som mål att skicka din beställning inom 2 arbetsdagar, och postens leveranstid är normalt 1 dag. I sällsynta fall kan leveransen ta längre tid. Ibland sorterar posten fel och då kan postens leveranstid vara flera dagar. För varor som inte finns i lager är leveranstiden längre, och en ungefärlig leveranstid för dessa produkter anges på produktsidan.

Alla beställningar skickas med Posten. Vilket av Postens fraktsätt som vi väljer att skicka med är beroende av paketets storlek och vikt. Mindre paket kommer levereras direkt till din bredvlåda medan du för större paket kommer få en avi (antingen via SMS eller brev) för hämta ut din beställning hos ditt postombud. Paketet ska i detta fall hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Fraktavgift

Vi tar ut en fraktavgift om 39 kr för beställningar upp till och med 499 kr. För beställningar från 500 kr och uppåt tar vi inte något fraktavgift. Detta gäller inom Sverige såväl som övriga Europa.

Ej uthämtade försändelser och felaktigt angivna adresser

För försändeler som går i retur på grund av någon av orsakerna nedan har vi rätt att debitera upp till 100 SEK inkl moms per order, beroende på vad vår faktiska fraktkostnad var.

  1. Försändelser som hamnar hos postombud, men inte hämtas ut inom 14 dagar och därmed går i retur.
  2. På ordrar där fel adress har angetts och försändelsen därmed returnerats.

Tull / moms på leverans utanför EU

På försändelser till länder utanför EU, exempelvis Norge, kan eventuell tull, moms och andra avgifter läggas på försändelsen. Detta är utanför vår kontroll och inget som vi ansvarar för.

Försenad eller försvunnen leverans

I sällsynta fall kan PostNords leveranstid från dess att vi har skickat en försändelse vara längre än vad vi angett. Sådana förseningar är helt utom vår kontroll och vi kan inte hållas ansvariga för dessa. I sällsynta fall kan försändelser även spårlöst försvinna.
Vår policy är att vänta 4 veckor innan vi kan anse att en försändelse är försvunnen. Först efter 4 veckor från det datum vi har skickat en försändelse kan vi utföra en återbetalning eller skicka ordern igen.

Om du vid beställningen har angivit en felaktig adress och försändelsen av denna orsak inte kommer fram till dig och inte heller går i retur till oss är vi varken skyldiga att återbetala dig eller skicka beställningen på nytt.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådant fall via e-post.